کد خبر: 1237954
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دبیر شورای نگهبان:
دبیر شورای نگهبان انتخابات را بهترین پاسخ برای دروغگویانی دانست که در سلامت آن تشکیک می‌کنند و گفت: انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته در جلسه این شورا ابتدا به حمله ناو جنگی امریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ اشاره کرد و اظهار داشت: هرگز مهر ننگ این حمله ضدانسانی از پیشانی امریکا پاک نخواهد شد. 
دبیر شورای نگهبان کارنامه دولتمردان امریکا را پر از چنین جنایاتی عنوان کرد و افزود: این کشور بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است که ناامنی و تروریسم، مهم‌ترین دستاورد اقداماتش برای جامعه جهانی شده و امریکا بزرگ‌ترین حامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. آیت‌الله جنتی اضافه کرد: نمایش‌های ریاکارانه دولتمردان امریکا در دفاع از حقوق بشر حتی نمی‌تواند مردم امریکا را فریب دهد و اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های امریکا به سیاست‌های حمایتی این کشور از رژیم غیرقانونی و ستمگر اسرائیل، اثبات‌کننده این واقعیت است. وی مهم‌ترین نتیجه رفتار ظالمانه و غیرانسانی رژیم غیرقانونی اسرائیل را آشکار کردن این حقیقت دانست که همه شعار‌های قدرت‌های استکباری حامی او در دفاع از حقوق بشر، برای فریب افکار عمومی و در جهت حفظ منافع خود بوده است. 
دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: جمعه گذشته این انتخابات برگزار شد و با توجه به اینکه هیچ کدام از نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به دست آورند، طبق قانون در جمعه پیش رو، مرحله دوم انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. وی شرکت آگاهانه مردم فهیم ایران اسلامی در انتخابات پیش رو را قدردانی از مجاهدت مجاهدانی دانست که برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خود گذشتند و گفت: این مشارکت قطعاً بر اقتدار و سربلندی کشور خواهد افزود. جنتی با بیان اینکه انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است، خاطرنشان کرد: جدی بودن رقابت‌های انتخاباتی در ایران اسلامی که بر مبنای مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود، اثبات‌کننده مؤثر بودن نظر مردم در اداره کشور است و بهترین پاسخ برای دروغگویانی است که در سلامت انتخابات در ایران تشکیک می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار